General discussion about Gothic Editing and Modding

Forum of creators of modifications of all the Gothics

General discussion about Gothic Editing and Modding

Postby Mike » Wed Sep 26, 2012 7:20 pm

General discussion about Gothic Editing and Modding.










Please keep in mind during the discussion the rules of this forum.
If you have any comments please contact the moderator of this forum.
User avatar
Mike
Town fox
Town fox
 
Posts: 182
Joined: Tue Sep 25, 2012 8:09 pm
  topic author

Re: General discussion about Gothic Editing and Modding

Postby Dexter » Thu Oct 25, 2012 8:32 am

Do you know goman or spacer?
-*E!ne*KIe!ne*-
User avatar
Dexter
Nordmar warrior
Nordmar warrior
 
Posts: 1141
Joined: Tue Oct 09, 2012 7:40 am
Location: I live at home

Re: General discussion about Gothic Editing and Modding

Postby Richie » Thu Oct 25, 2012 8:58 am

Dexter wrote:Do you know goman or spacer?

Most of us know them. But inly a few know, how to run them. I work only with GoMan, Spacer is Spanish village for me.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec odio. Quisque volutpat mattis eros. Nullam malesuada erat ut turpis. Suspendisse urna nibh, viverra non, semper suscipit, posuere a, pede.
User avatar
Richie
The Dark Mages Mod Team
The Dark Mages
The Modders
The Man with the Whip
The Man with the Whip
 
Posts: 27514
Joined: Mon Sep 24, 2012 9:59 pm

Re: General discussion about Gothic Editing and Modding

Postby Aeternitas » Thu Oct 25, 2012 8:39 pm

Dexter wrote:Do you know goman or spacer?


Wanna do modding? 8-)
ImageImageImageImageImageImage
User avatar
Aeternitas
The Dark Mages Mod Team
The Dark Mages
The Modders
The Dark Forests Times
The Highest Dark Mage
The Highest Dark Mage
 
Posts: 34961
Joined: Mon Sep 24, 2012 8:15 pm
Location: Nordmar Highland

Re: General discussion about Gothic Editing and Modding

Postby Dexter » Sat Oct 27, 2012 12:14 pm

Aeternitas wrote:
Dexter wrote:Do you know goman or spacer?


Wanna do modding? 8-)

Yes.... :)
-*E!ne*KIe!ne*-
User avatar
Dexter
Nordmar warrior
Nordmar warrior
 
Posts: 1141
Joined: Tue Oct 09, 2012 7:40 am
Location: I live at home

Re: General discussion about Gothic Editing and Modding

Postby Aeternitas » Sat Oct 27, 2012 12:17 pm

Try to look into my Modding Wiki. There you find a lot of tutorials how to do it. The link is in my signature. 8-)
ImageImageImageImageImageImage
User avatar
Aeternitas
The Dark Mages Mod Team
The Dark Mages
The Modders
The Dark Forests Times
The Highest Dark Mage
The Highest Dark Mage
 
Posts: 34961
Joined: Mon Sep 24, 2012 8:15 pm
Location: Nordmar Highland

Re: General discussion about Gothic Editing and Modding

Postby Dexter » Sat Oct 27, 2012 12:25 pm

you are good ;)
-*E!ne*KIe!ne*-
User avatar
Dexter
Nordmar warrior
Nordmar warrior
 
Posts: 1141
Joined: Tue Oct 09, 2012 7:40 am
Location: I live at home

Re: General discussion about Gothic Editing and Modding

Postby Aeternitas » Sat Oct 27, 2012 12:31 pm

Dexter wrote:you are good ;)

¨
Thx ;)
ImageImageImageImageImageImage
User avatar
Aeternitas
The Dark Mages Mod Team
The Dark Mages
The Modders
The Dark Forests Times
The Highest Dark Mage
The Highest Dark Mage
 
Posts: 34961
Joined: Mon Sep 24, 2012 8:15 pm
Location: Nordmar Highland

Re: General discussion about Gothic Editing and Modding

Postby Iwitrag » Wed Jun 12, 2013 12:31 am

Zdravím,

doufám, že píšu do správného tématu :D Moc se tady (zatím) nevyznám... :D

Jako mnoho jiných, i já jsem se rozhodl, pokusit se ponořit do tajů Gothic módování (G2 TNOR).
Chtěl bych zpočátku se věnovat něčemu malému a jednoduchému.

Dal jsem si malý cíl: Vytvořit jednoduchou mapu: Malý ostrov s 1 NPC a hrdinou, okolo moře.
Na ostrově bude nějaký předmět mnou vložený (a vymodelovaný), NPC bude sloužit k jednoduchému questu, obchodu a učení (alespoň se naučím skripty). Možná tam bude 1 příšera (na quest) a nějaký poklad... a dabing pro 2 postavy bych mohl vytvořit klidně sám. Bude to opravdu jen testovací mód, kde bych se naučil nutné základy.

Kdybych měl nějaké otázky, napíšu je do tohoto tématu. Doufám, že to nevadí a budu moc rád, pokud mi někdo odpovíte ;)

Začal bych asi otázkami, které mě tíží nejvíce, ale odpověď na ně by neměla být složitá.


1. Když jsem se díval do Spaceru a pokoušel se otevřít jednotlivé světy, narazil jsem například na oblasti typu "small_farm" apod... kde byla vždy část z celého světa. Mám tomu rozumět tak, že celý Gothic svět (rozumějte Mesh) je složen z takovýchto dílů? Co by se stalo, kdybych podobně velký svět (čistě teoreticky) vymodeloval v jednom kuse? Zvládl by to Gothic engine? Nebo je ten svět ve skutečnosti "někde" v celku, jen jsem zrovna otevřel špatnou část (tu farmu).

2. Jak je to s přidáváním vody? Přidává se do mapy nějak, nebo je v Gothicu nastavena voda automaticky (na nějaké hladině a všude stejně?)

3. Rozhodl jsem se pro modelování využívat program 3DS Max. Chtěl bych zkusit Trial nějaké novější verze (původně jsem měl 3DS Max 6). Je zaručena kompatibilita s Gothicem, když využiji např. programu 3DS Max 2012? (pokud je mi známo, původní Gothic byl modelován v 3DS Max 5, tato verze je ale hodně zastaralá a často si nerozumí s moderními grafickými kartami - jde to vidět např. při použití funkce CUT a jiných).
Jak je to s použitím MODIFIKÁTORŮ v 3DS Max? Když uložím Mesh v *.3ds, bude výsledný model uložen i s modifikátory (např. překroucené, apod), nebo bude původní (jakoby bez modifikátorů)?

4. Co přesně mi nainstalovalo GMDK? Ještě jsem na to nějak nekoukal... instalaci to chtělo nasměřovat přímo do složky s Gothicem 2.6. Ve wiki se píše, že když si člověk zvolí klasickou (malou) instalaci, udělá lépe, než kdyby si tam nechal rozbalit vše - že prý je pak problém to roztřídit nebo tak nějak.
Vemte si např. můj příklad - chci udělat malý ostrůvek, bude v něm má malá mapa, textury, vzhledy NPC a předměty (výjma jednoho) z původní hry. Jak rozpoznat, co je od GMDK a co je z původního Gothica? Jak poznat, co zabalit přes VDFS do *.mod a co do *.vdf ? A co vůbec nezabalovat? (např. co si hra vezme sama).

Jsou to poměrně chaotické otázky (mě tak alespoň přijdou), ale budu moc rád, pokud se mi alespoň někdo pokusí poradit.

Kdyžtak si později vytvořím topic o mém malém módu, který se pokusím vytvořit.


Mockrát díky za Váš čas

Iwitrag


PS: Koukal jsem, kolik lidí se snažilo módovat a pak to nakonec vzdalo, protože si vzali příliš velké sousto. Kdyžtak bych byl rád, kdybyste se podělili s vašimi zkušenostmi, jak jste začínali, apod... díky :) Nerad bych totiž dopadl stejně, chci se pokusit něco vytvořit - to už je v dnešní době (na scéně Gothic moddingu) poměrně vzácné, něco si umanout (rozuměj naplánovat) a dodržet to.
User avatar
Iwitrag
Novice
Novice
 
Posts: 13
Joined: Tue Jun 11, 2013 11:37 pm

Re: General discussion about Gothic Editing and Modding

Postby Aeternitas » Wed Jun 12, 2013 8:12 am

Pises spravne. Klidne se ptej na cokoliv, radi pomuzeme. Zkusenosti s modovanim mame bohate, takze vzdy se tu najde nekdo, kdo ti pomuze. 8-)

Zacnu odzadu. Co se tyce toho zacatku modovani, tak ja zacinal pred mnoha lety na nezname pude. Dnes mas Wiki, Convlett, Diakreion, proste spoustu veci, co ti praci silne zjednodusi. Tehda to bylo jinak. Takze jsem se dost prokousaval, ale prokousal jsem se docela fajn.

Cil, ktery sis stanovil, mi prijde fajn. Neni vubec tezky, prace na dost kratkou dobu, takze si na tom muzes dost vyzkouset.

A ted ty otazky:

Ad 1) Ano, Gothic je rozdeleny na male casti, na kterych se pracovalo zvlast a pak byly Spacerem spojeny. Coz znamena, ze pro Gothic engine je to jeden velky svet a ne mnoho malych. Ten engine zvladne celkem hodne. Osobne radsi tvorim vse v celku, ale ma to sva uskali. Napriklad pri modelovani, musis ruzne veci schovavat, nebo se ruzne natacet, ci ci ja vim co, protoze ti porad neco leze do zaberu. A pokud je mapa velka, tak samozrejme slabsi pocitace s ni pracuji hure (v grafickem programu). I tak bych ale asi svet nerozdeloval a delal ho v celku.

Ad 2) Voda je polygon, ktery ma urcite vlastnosti. Muzes ji udelat kdekoliv chces.

Ad 3) Jakmile budes neco modelovat, potrebujes plugin, nejlip Kerraxuv, ktery ti prevede model do Gothicovskeho 3ds. To neni uplne to same, co klasicke 3ds. Je mozne pouzit i patrne nejnovejsi 3ds max, Kerrax ma plugin i pro nej. Pokud ale chces pouzit jen trial verzi a nemas zakoupenou plnou verzi, rozhodne bych pouzil jiny program. Bud GMax, ktery je hodne podobny 3ds maxu, nebo Blender, ktery je jiny, ale na rozdil od GMaxu se stale vyviji kupredu. Pri modelovani ale musis myslet na to, aby tvuj svet mel co mozna nejmin polygonu. Uzasne vypadajici svet s miliony polygonu neni moc dobry napad. Ja osobne mam v modu ostre hrany, svet dost hranaty a vsechny tyto veci zakryvam vegetaci. Mod pak je svizny a vypada dokonce mnohem lip nezi jine svety (vsak porovnej treba Thanatos a Jaktyl).

Ad 4) GMDK ti prida veci na spousteni Spaceru, zakladni spoustec modu a veci k tomu potrebne. Pokud nemas nic zatrzeno, tak je to vicemene vse. Pak pridava jeste veci, co zatrhnes. Osobne si vse vytahuju z vdf souboru, takze skutecne nic nepotrebujes. Zabalovat do mod souboru musis pak vse, co jsi zmenil. Takze pokud jsi udelal novy svet, musi tam byt, niovou texturu, musi tam byt. Stare veci nikoliv, jen tve, co jsi pridal do Gothicu a nebyly tam jeste. Do vdf nebalis nic, balis jen do mod souboru.
ImageImageImageImageImageImage
User avatar
Aeternitas
The Dark Mages Mod Team
The Dark Mages
The Modders
The Dark Forests Times
The Highest Dark Mage
The Highest Dark Mage
 
Posts: 34961
Joined: Mon Sep 24, 2012 8:15 pm
Location: Nordmar Highland

Next

Return to Gothic Editing

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron